Partneri:
|
LOJALITĀTES PROGRAMMAS
Jebkuršs bizness ar laiku sāk meklēt iespēju paaugstināt savu konkurētspēju un piesaistīt arvien jaunus klientus,kā arī noturēt jau esošos. Piesaistīt jaunus, bet vēl svarīgak - saglabāt esošos klientus, ir galvenais, mārketinga mērķis. Šīs darbības pamat-instruments ir lojalitātes programmas. Lojalitātes programma komplektā ar nepieciešamo aprīkojumu, sastāda lojalitātes sistēmu (turpmāk - Sistēma). Galvenie lojalitātes programmas mērķi: ■ Esošo klientu saglabāšana ■ Preču/pakalpojumu pieprasījuma paaugstināšana lojālo un apmierināto klientu vidū. ■ Jaunu klientu piesaistīšana ar lojālo klientu palīdzību. Klienta lojalitāte - preču/pakalpojumu izvēle no viena noteikta ražotāja, pārdevēja vai piegādātāja. Izvēle, kas spiež patērēt, dažreiz pat ziedojot kaut ko. Patiesi lojāls patērētājs neatteiksies no ierastām lietām un neskries pie konkurentiem dēļ dažām atlaidēm. Īsti lojāls patērētājs ieteiks Jūsu preci/pakalpojumu ģimenei un draugiem. PAR KĀDIEM KLIENTIEM VAJAG CĪNĪTIES UN KO TAS DOD ■ 20% pastāvīgo klientu rada 80% ienākumu («Pareto princips»). Šos 20% klientu arī ir jācenšas noturēt. ■ Pastāvīgs klients ar laiku paplašina patērējamo pakalpojumu/preču klāstu. ■ Lojalitātes sistēmu izmantošana ved pie klientu skaita stabilizēšanās un nākotnes apgrozījuma vieglākas prognozēšanas. Strādājot ar esošiem klientiem, Jums samazināsies izdevumi, kas rodas jaunu klientu piesaistīšanai (reklāma u.t.t.). Turklāt pastāvīgs klients parasti tērē vairāk un ar viņu ir mazāk domstarpību. KĀ VEIDOT KLIENTOS LOJALITĀTI PRET JUMS ■ Īpašas cenas, orientētas uz lojāliem klientiem - fiksētas un progresīvas atlaides. ■ Lojālo klientu atalgojumu sistēma - bonusi, uzkrājuma atlaides. ■ īpaša attieksme, īpaši pakalpojumi, īpaša lojālo klientu apakalpošana.(*) ■ Balvas, apbalvojumi, loterijas, dāvanas, klubi un apvienības.(*) (*) - pilnībā atkarīgs no biznesa ievirzes un kompānijas politikas darbam ar šādiem klientiem. Nav automatizējams.
KAM NAV NEPIECIEŠAMĪBAS PĒC LOJALITĀTES PROGRAMMĀM ■ Kompānijām, kurām nav konkurentu, kuras atrodas ekskluzīvā pozīcijā vai piedāvā unikālas preces/pakalpojumus. ■ Kompānijām ar zemu konkurētspēju, kurām ir jārisina primārākas problēmas, nekā klientu lojalitātes sistēma. ■ Kompānijas - "diskaunteri", kuri klientu bāzes nostiprināšanai izmanto savu vienīgo patieso instrumentu - cenu. |
|||||
SIA "E-karte", Artilērijas iela 22-14, Rīga, LV-1001, Latvija |